Sunday, December 26, 2010
Thursday, December 23, 2010
should I ?
so... aku jelah membebel kat sini start from today??
kahkahkah. cam tak caye je.
setelah aku 'insaf' banyak kali dan cakap takbaik buat itu-ini kat blog ni.. aku end up macam ni?
well.. at least kalau ada post yg masyuk aku letak ar kat blog ag satu.
oh dammit!!!!
ko tau tak?
aku terasa cam sengal je dok umah.
serius weh..
cam &*$$#**%%#$^&.
baru aku faham apa yang kakyong cakap pasal 'kebosanan melampau'.
aduih..
tension giler....
and I'll say: i miss my schooldays..big time! and yes. apparently...i miss you too.
kahkahkah. cam tak caye je.
setelah aku 'insaf' banyak kali dan cakap takbaik buat itu-ini kat blog ni.. aku end up macam ni?
well.. at least kalau ada post yg masyuk aku letak ar kat blog ag satu.
oh dammit!!!!
ko tau tak?
aku terasa cam sengal je dok umah.
serius weh..
cam &*$$#**%%#$^&.
baru aku faham apa yang kakyong cakap pasal 'kebosanan melampau'.
aduih..
tension giler....
and I'll say: i miss my schooldays..big time! and yes. apparently...i miss you too.
Monday, September 6, 2010
salam seribu makna.
bismillah.
sudah terlalu lama ana tak menulis di blog ini.
kesempatan dan waktu yang ada ana gunakan untuk perkara lain.. perkara yang lebih penting mungkin.
salam kemaafan andai apa yang sudah tercoret di lama ini buat sekian waktunya pernah atau telah menggores hati antum.
salam kemaafan jua atas kelancangan bibir berbicara walau di mana jua dan di atas keterlanjuran jari-jemari ini berlari di atas papan kekunci.
sesungguhnya, ana telah membuat keputusan untuk membuka lembaran baru dalam hidup ini. terlalu banyak kenangan terlakar pada laman yng serba kekurangan ini. ana sedar selama ini niat ana salah dalam mengaplikasikan apa yang ada di depan mata untuk kepentingan lain. setelah ana kaji semula, lebih banyak laman ini mengutarakan isu yang tidak seberapa dan semacam tidak perlu.
ana bertanggungjawab atas semua perkara ini kelak.
untuk itu, ana perlu menghapuskan semua kenangan ini.
hampir semua yang ana telah baca semula.. tidak seharusnya dikongsikan oleh seorang muslimah kepada dunia tanpa sempadan ini.
semuanya terlalu peribadi dan hampir sahaja bahkan telah pun tanpa sedar membuka aib orang lain.
maaf sekali lagi.
buat tempoh selepas ini dan seterusnya, ana akan menulis.. dan cuba untuk lebih berhati-hati di laman yang lain.
http://www.fatimahzahrazulqarnain.blogspot.com/
mungkin sampai di sini sahaja coretan ana di sini.
maaf sekali lagi..
sahabat yang berdosa,
FaTiMaH ZaHRa' ZuLQaRNaiN
sudah terlalu lama ana tak menulis di blog ini.
kesempatan dan waktu yang ada ana gunakan untuk perkara lain.. perkara yang lebih penting mungkin.
salam kemaafan andai apa yang sudah tercoret di lama ini buat sekian waktunya pernah atau telah menggores hati antum.
salam kemaafan jua atas kelancangan bibir berbicara walau di mana jua dan di atas keterlanjuran jari-jemari ini berlari di atas papan kekunci.
sesungguhnya, ana telah membuat keputusan untuk membuka lembaran baru dalam hidup ini. terlalu banyak kenangan terlakar pada laman yng serba kekurangan ini. ana sedar selama ini niat ana salah dalam mengaplikasikan apa yang ada di depan mata untuk kepentingan lain. setelah ana kaji semula, lebih banyak laman ini mengutarakan isu yang tidak seberapa dan semacam tidak perlu.
ana bertanggungjawab atas semua perkara ini kelak.
untuk itu, ana perlu menghapuskan semua kenangan ini.
hampir semua yang ana telah baca semula.. tidak seharusnya dikongsikan oleh seorang muslimah kepada dunia tanpa sempadan ini.
semuanya terlalu peribadi dan hampir sahaja bahkan telah pun tanpa sedar membuka aib orang lain.
maaf sekali lagi.
buat tempoh selepas ini dan seterusnya, ana akan menulis.. dan cuba untuk lebih berhati-hati di laman yang lain.
http://www.fatimahzahrazulqarnain.blogspot.com/
mungkin sampai di sini sahaja coretan ana di sini.
maaf sekali lagi..
sahabat yang berdosa,
FaTiMaH ZaHRa' ZuLQaRNaiN
Tuesday, June 1, 2010
Saturday, May 8, 2010
i HATE it when i'm like THIS.
salam.
warghh. boleh dengar dari jarak 1 meter bahawa suaraku dah bertukar nada.
tekak rasa perit sangat2. tisu dah sekotak habis.. today only!
hari ni je rasenye 2,3 kali rasa nak muntah tapi tak jadik jugak.
inilah bahana kalau mental tu psychologically tortured.
warghh. boleh dengar dari jarak 1 meter bahawa suaraku dah bertukar nada.
tekak rasa perit sangat2. tisu dah sekotak habis.. today only!
hari ni je rasenye 2,3 kali rasa nak muntah tapi tak jadik jugak.
inilah bahana kalau mental tu psychologically tortured.
semua ini sudah dijangkakan sebenarnya..
tapi dalam perkiraan tu sepatutnya fever + flu + sorethroat ni next weekend..
bukannya apa, cuma dah tiap2 kali exam macam ni.
mesti ade je penyakit tiba-tiba showed up.
kafarah dosa kut. tulah.. banyak buat dosa.. selalu lupa Allah.
ish.ish.ish.
okeh. ubat batuk cap ibu dan anak? here i come...
sudu yang ketiga supaya dapat lena malam ni.
p/s: timah! esok sekolah ek. ingat tau yang kau tu bertugas. so, by tomorrow kene kebah la demam ni kan?
ouh... how i wish!
Saturday, May 1, 2010
i fell, got several cuts and a broken heart - INDONESIA
SALAM.
been busy lately.
sampai nak pergi surabaya-teretes-juanda pun tak tulis dlm blog. Usually, i will. sebab si fatimah ni cepat sgt get excited when it comes to flight-thingy. bukannya tak pernah naik plane, and bukan juga dah banyak kali. it's just that bila ada di 'atas' sana, dunia rasa aman sekejap. bila pandang keluar, empty. cuma nampak cahya kecik2 warna kuning yang represent lampu jalan. amazing.
JUMAAT- 23.04.2010.
balik dari sekolah dengan muka sememeh je. asbabnya BAJU TAK PACK LAGI! dan nak bertolak ke airport pada jam 5. hoho. lambat lagi kot. tapi tetiba rasa takde mood nak pergi. tetiba rasa bersalah push farzana untuk ganti tempat pergi KISAS. urgh.. put the guilty aside. sebab ayah said we're going to the SAFARI WORLD nanti.
disebabkan saya ni ada kecenderungan ke'binatang'an yang tinggi, maka saya cancel trip ke KISAS dan decide untuk terbang ke indonesia.
been busy lately.
sampai nak pergi surabaya-teretes-juanda pun tak tulis dlm blog. Usually, i will. sebab si fatimah ni cepat sgt get excited when it comes to flight-thingy. bukannya tak pernah naik plane, and bukan juga dah banyak kali. it's just that bila ada di 'atas' sana, dunia rasa aman sekejap. bila pandang keluar, empty. cuma nampak cahya kecik2 warna kuning yang represent lampu jalan. amazing.
JUMAAT- 23.04.2010.
balik dari sekolah dengan muka sememeh je. asbabnya BAJU TAK PACK LAGI! dan nak bertolak ke airport pada jam 5. hoho. lambat lagi kot. tapi tetiba rasa takde mood nak pergi. tetiba rasa bersalah push farzana untuk ganti tempat pergi KISAS. urgh.. put the guilty aside. sebab ayah said we're going to the SAFARI WORLD nanti.
disebabkan saya ni ada
JAM 5.00 PETANG - abang aris tiba di gate rumah dengan kereta dia.
wah! tepat2. barang2 pulak tak sumbat lagik dalam trunk NAZA.
so, apalagi. angkut la.
abang aris said:" pak usu, ni baru nak pergi. macam dah tak muat je?"
aku pun bersetuju. betul2. macam tak muat.
tapi bila disusun menggunakan "teknik-ayah-susun-beg-setiap-kali-balik-kampung" maka beg2 itu selamat diletakkan dengan rapi.
abang aris bertolak menuju LCCT sebab kami guna khidmat AirAsia.
dah booked tiket lama zaman dolu-dolu lagik. hehhe.
smpi di sana.. marrybrown dijejak dulu.
dengan penuh rasa bangga, kitorang menuju ke balai berlepas.
tapi kene lalu la pemeriksaan dulu.
mana tau ada pistol ke dalam beg.
tak perasan pulak.
tetiba sarah keluarkan lighter dari poket dia.
eh?
dia tunjuk kat aku.
sarah:" imah, tengok ni. tetiba je ada dalam poket sarah. sarah tak bawak pon"
yelah tu. aku amik lighter tu and buang je.
macamlah aku taktau, sarah ni pelbagai projek mega dah dia buat.
takat lighter dalam poket seluar dia yang kononnya dia taktau, aku paham sangat dah tu.
di tempat pemeriksaan, losyen ibu dirampas kerana melebihi 100ml. haha.
excited gak. belom pon terbang lagik. baru nak menuju balai berlepas.
indonesia.. here i come.
then kakyong bisik: " ko tau tak, sebenarnye an kakyong takut aw nak gi indon ni"
and i was like:"asal lak?"
kakyong:"yela, ko tau kan orang kat sana camne?"
aku pun, faham tak faham je dgn statement dia.
selamat duduk kat balai berlepas tu, asal sempat budak2 bertuah ni nak amik2 gamba.
tapi, tu semua koleksi peribadi sbb ada aksi2 terlampau.
malu sungguh aku duduk kat situ.
sempat gak text fathin, nani, teah.
ibu:" ko bawak phone, imah?"
aku:"yela."
ibu:"bukannya boleh pakai pun"
ceh, yakin je statement ibu. takpe2 tengok nanti. betul ke takleh guna.
naik flight, waaa...
seramsejuk melanda.
mostly passengers are MALE.
and they are all talking in the same accent
THEY ARE INDONESIANS.
EVEN THE FLIGHT CREW?
aduh,
aku okeh je. duduk ngan kakyong ngan muadz terchenta.
mereka tidur lena.
almaklumlah, malam dah pun.
aku ape lagi, jeng-jeng-jeng.
aku kuarkan novel gurindam jiwa.
dah lama aku menahan diri dari membaca schuberts' serenade-hlovate.
akhirnya. dapat gak baca novel, tanpa pengetahuan ibu.
muadz selamat dah terlentok-lentok kat bahu aku.
lelaki kat seat belakang "anak-pak-kiyai" tu, terdengar gak baca zikir2.
alhamdulillah, tenang sikit ati aku.
sampai je kat BANDARA (bandar udara=airport) JUANDA, kitorang jalan dengan penuh kesopanan.
al-maklumlah, negeri orang.
tapi, rasa cuak memenuhi segenap hati aku.
nape semua orang sini pandang semacam je?
adakah kerana pakaian aku?
pelik ek tudung bidang?
diorang ingat aku gerakan islah kot. hehe.
boleh je: ketibaan antarabangsa.
supir di indonesia= namanya arif.
sambil menunggu supir ngambil mobilnya ( wah dah start cakap indon)..
aku nengok2 airport dulu.
malam ni, asal mata rasa pedih sangat. tengok jam.. pergh 12.45?
ni kalau kat malaysia.
aduh, aku dah start sakit kepala.
sbb aku jenis takleh tido lambat sangat.
selang masa msia-juanda ni 1 jam.
so, kat sini, actually baru 11.45 malam.
naik je kijang innova.
menuju ke TRETES pulak.
nak bermalam kat Surya Hotel and Cottages.
sampai kol 2.00 lebih2 sikit pagi.
kaki dah rasa tak jejak tanah.
check in- wah.. bilik 318.
aku jadi gembira sikit.
318-march 18
solat jamak dan qasar maghrib, isyak sbb kat airport tadi takut tak sempat.
tanya ayah, subuh kul bape?
ayah kata kul 4.00 pagi.
HUH?
lantaklah. janji tido dulu.
selamat malam.
dan aku terus hanyut dalam mimpi.
somebody called friend
to kak pah.
i'm so sorry kalau decision tanak re-do oral tu membunuh perasaan kau.
and i feel guilty for that particular sunday yang aku takdatang tu.
sorry sangat-sangat-sangat.
oleh itu, marilah kita membuat oral.
aku tau markah 21 tu memang sikit compared to the others.
takpe2 kita re-do.
by hook or by crook.
*sorry is a very cheap word but yet not affordable*
-TiM_ZuLQ-
i'm so sorry kalau decision tanak re-do oral tu membunuh perasaan kau.
and i feel guilty for that particular sunday yang aku takdatang tu.
sorry sangat-sangat-sangat.
oleh itu, marilah kita membuat oral.
aku tau markah 21 tu memang sikit compared to the others.
takpe2 kita re-do.
by hook or by crook.
*sorry is a very cheap word but yet not affordable*
-TiM_ZuLQ-
Subscribe to:
Posts (Atom)
