Tuesday, February 15, 2011

shut-up and walk away.

baru aje pergi jj.
yelah opah yang taknak pergi pun kena paksa.
kesian opah.
ibu, kaki opah sakitlah!
tapi ibu suruh pergi jugak.
ibu kata kalau duduk rumah aje nanti boring.
but still, kesian opah.
beli novel baru.
tapi novel tu dah lama dah keluar.
jiwang?
entahlah..
aku tak baca lagi.
kakyong pernah baca dulu, dia pinjam kawan dia punya.
dia kata best.
aku ingat tadi nak beli RADHA.
relevenkah aku di hatimu.
kau tak tahu novel tu?
kesian kau.
novel tu best tahap cipan guling atas tar panas tau tak?
tapi tak jumpa pulak.
and aku tengah nak cepat.
ohyeah.. ternampah cikgu normah and arho.
miss arho big time.
tapi arho tak nampak aku kot.
sedihnya.
rindu nak pergi kelas malam macam dulu-dulu.
pening-pening nak pilih baju kurung..
haha.
macam best.
rindunya zaman dulu-dulu.

nota 1: aku rindu cikgu mukhnisah, cikgu azizah, cikgu arho, ustazah zaharah. rindunya nak attend tuition classes. rindunya nak berkawan dengan budak sekolah lain.. berkembang jugalah ruang lingkup persahabatn aku kan?

nota 2: rindunya zaman sekolah. rindu bunyi mesin rumput yang memekak masa tengah-tengah P&P. macam sengal an? rindu gila bau rumput freshly cut. rindu cikgu marah-marah. rindu bergelak tawa ngan cikgu-cikgu. rindu rushing pergi balik lab sebab nak kejar masa. rindu frog dissecting.. sangat-sangat.

nota 3: aku rindu kau, kamu, dia, antum, aku rindu masa kita lepak sama-sama. rindu nak order rissol kat budak yang nak pergi ko-op. rindu acik kantin yang selalu bagi ayam kecik aje tu. haha. rindu air kat veding machne tu. rindu coins kena telan kat phone booth. rindu gilalah tau tak?

nota 4: aku rindu nak dengar suara kau, kau punya lawak yang orang lain tak gelak pun, tapi aku senyum sampai telinga. haha. kesian kat kau sebenarnya. i'm smiling out of sympathy? yelah tu..

nota 5: kau tahu, somehow aku rindu nak dengar suara semua orang memekak dalam kelas. kat rumah ni, half of the day was empty aje.semua orang sekarang balik petang.ayah malamlah kan. kalau aku pergi sekolah aku rasa macam ada geng all the time. aku boleh cakap non-stop sampai kena marah suruh diam. haha. sengal an?

nota 6: takde orang ke yang rasa apa aku rasa? aku je ke yang rindu dengan semua tu? sedihnya, kenangan yang dah tercipta, tak mudah nak padamkan kan?

2 comments:

Dr Afifah said...

aku pun rindu semua yang terlist sampai nota 6 uh. ko remind kan aq dengan moment2 yg hepyhhepy kat skowla. huhuuu. rindu nye. nak skola balek! uwaar..

TiM said...

aku puuunnnn. takde majlis sekolah semula ke? aku memang nak tengok balik semua masa yang aku dah spend kat sekolah. mesti macam sengal je. hahahha.

miss u too, kak pah! big time.