Sunday, February 20, 2011

tersentak aku dari lamunan selama 18 tahun ini..




sakit perot ke hapa?

assalamualaikum :)

huwaa. seawal pagi tadi aku dah mula menunjukkan perangai pelik. selalunya lepas subuh, aku terus online tapi hari ini lain, aku tengok TV aje. (macamlah berbeza sangat pun..) *___*'
anyway. masa aku prepare breakfast dengan ibu terchenta (cet..poyo di situ..) aku terdengar DJ radio IKIM (tatau nama dia sapa. aku just dengar gitu-gitu jah), dia kata result STPM esok maa. aku macam. yeke? awalnya.


aku tanya balik adik aku: dia kata result STPM esok ka?

hanis dah siap pakai baju sekolah (ada program keibubapaan arini): yelah. STPM dulu. minggu depan result kau arr an?

aku : (wth???) oh. iyalah. dah tahu dah punn.. (sheisshh. teruknya aku, adik aku lagi tau maa)

hanis: tulah. kat FB dah bising dah budak batch kau. exam lambat, result cepat pula.

aku: (teringat seseorang di situ..) weh, abis tu budak PLKN macam mana?

ayah: apa kena mengena budak PLKN pula ni?

aku: (apa daa.. ayah tiba-tiba nyampuk) lorh.. kan selalunya siri satu habis baru result. kan kan?

hanis: entah.. dengar cerita PLKN cuti seminggu pastu sambung balik.

aku: (rasa macam nak humban muka aku masuk periuk bubur nasi tu) oh yeke? (again, kenapa hanis lagi tau semua ni dari aku?)

hanis: kawan kau semua cuak doh. kau tak cuak ke bai?

aku: (dan aku terus tersentak dari lamunan aku yang sudah masuk 18 tahun ni.) emehanasejuaa.. (apa entah keluar dari mulut aku. terus aku teringat aku tak isi lagi borang UPU. hahaha. extreme.. kalau ayah tau, mau kena serkup muka aku dengan bendera biru TM yang guna masa perarakan aritu..)


oh tolonglah. tiba-tiba terasa macam baru terjaga dari mimpi yang sangat panjang. macam rama-rama baru keluar dari kepompong tau tak? (<-- aku tak pernah jadi rerama pun. apa jadah entah aku rasa sekarang)
perut ni macam ada buldozer je... berdebar-debar kot dari tadi. pastu bila bukak laman web UPU tu, aku tak tahu nak ambil opsyen apa pun..

akhirnya aku memutuskan untuk ambil:

tamhidi sains dan teknologi USIM <-- kakak aku pun ambil yang ni dulu, aku amik je arr.

tamhidi perubatan USIM<-- tempat budak medic kat pandan indah coolioo. kakak aku yang kata.

asasi sains hayat UM <-- aku just nak try aje. UM kan ada banyak senior. haha.

asasi sains hayat UIAM <-- yang ni, aku main tekan aje. sebab tak boleh ulang pilihan yang sama. pandai pulak komputer tu, macam-tau tau je aku letak tamhidi perubatan USIM dua kali. haha.

lepas tu, isi pulak borang-borang lain. letihnya, banyak betul nak kena isi. sekali dia tanya aku nak atau tak pinjaman PTPTN. aku macam.. o.0'  apa ni? aku tak tau nak ambil atau tak pinjaman tu. maknanya nak atau tak nak aku kena isi borang ini bersama-sama ayah di sisi. maknanya, huh.. nanti ayah tau jugaklah aku baru nak isi UPU. maknanya, habis aku kena marah ngan ibu. maknanya, aku guna internet selama ni apa jadahnya? habiskan beras mak bapak je duduk rumah ni. tu baru beras.. belum kira tepung, air, keropok, kacang, macs, spageti, telur, garam gula, teh, milo, nescafe, kopi, susu, sabun, dan macam-macam lagilah.

aku harap ayah tak ngamuk..

jauhnya lamunan aku. rasa macam dunia aku bergegar kejap bila dikatakan bahwa result minggu depan. ye ke? tolonglah confirmkan apa yang aku dok merepek sorang-sorang ni. aku cuak tau tak????
wth??

betul ke pilihan yang aku buat. macam mana kalau aku tak pass with flying colour? oh tolonglah. aku terasa tak menginjak tanah dah ni. seramnyaa. lagi seram ar kot dari cerita khurafat yang dapat lapan juta uh. macam mana ye?

*eleh cik timah, kok sekarang aje kau cuak macam tapir, nanti bila dah dapat legalah kau ek? siap boleh canang lagi kata kau tak heran punn.. macam aku tatau?

well, hello. aku memang takut ni tau tak. my mistake jugak, lepas habis paper bio, aku terus check jawapan. aku confirm hilang 'TUUT' markah dari kertas dua part essay. uwaaaaa... takutnyaa. cikgu dah cakap jangan check yang tangan gatal sangat tu awatnya? hang ni pun, pastu dok naik gilalah meroyan sorang-sorang. awatnya hang ni? restless pulak dah aiihh.  tak macholah hang dok risau macam ni.


okay, cool.

o_0"

X_X'

#_# '

-,-''

uwaaaaa..

2 comments:

~i'm the flying birds~ said...

salam pakwe, btol ke? aku pon xsure ar.. ayh aku pun x kate pape pon. borang UPU yang kau isi tuh utk diisi lps dpt result ar...tnye ayh kau blek

TiM said...

hakhakhak.
aku pun dah di bgtau hal yg same.
kelam kabut je aku isi.
haha.
padahal lepas result kott..
ayah aku kate takyah amek PTPTN.
pastu, result mybe dpt cuti mac uh. ntahlaa,,