Friday, December 9, 2011

ke mana ia telah pergi?

assalamualaikum : )


hemm, dah lama tak update blog dengan post baru yang.. ilmiah. dan dah lama tak tulis post yang.. reflective. okay, kemana ia telah pergi? kemana semangat aku untuk menulis telah menghilang. nampaknya Allah tak mengizinkan untuk menulis, agaknya sebab aku ni banyak titik hitam dalam hati *kena banyak istighfar,muhasabah diri*.

sejak kebelakangan ni, I've been thinking. A LOT. aku ni asyik sedapp je buat benda-benda lagha...without even realising benda-benda nilah yang buat hati aku gelap.. hitam.. susah nak terima hidayah Allah. *tepuk dahi* sentapnye.. betul, waktu muhasabah adalah waktu yang buat kita sangat sentap!

kenapa kita sentap?

sebab kita tahu dan mula sedar betapa banyak dosa kita dah buat, betapa banyak masa kita dah spend untuk benda yang sia-sia... dan, BETAPA KITA HANYA BAGI SAMPAH KEPADA ALLAH.

mari kita beristighfar sebentar

kita asyik bagi sampah kat ALLAH. kita selalu buat benda yang sia-sia, benda yang tak menyumbang langsung ke arah pembangunan ummah, benda yang merosakkan jiwa-jiwa kita. kita tangguhkan usaha nak bina islam. MACAM MANA NAK JADI AL-BANNA (pembangun) KALAU MACAM NI?

ini adalah peringatan bersama, semoga kita tak lagi bagi sampah kepada Allah, sama-samalah kita usaha buat yang terbaik, agar kita ni FULLY, ENTIRELY DEVOTED to Allah. BUKANNYA PARTIALLY ATAU JUZ'IYYAH. mesti FULLY.. MESTI KULLIYYAH..

P/S : I'm sorry that I've drag my friends to the wrong path too.. I'm not a good friend. :'(

No comments: