Thursday, December 29, 2011

of KULSEM ONLINE

assalamualaikum :')


oh ye kawan-kawan, baik di alam maya atau alam fana, dunia sebenar yang menawarkan pelbagai kenikmatan sementara. ye.. bersyukur sangat sebab masih bernafas hingga ke saat ini. dan alhamdulillah masih berkesempatan mengikuti KULSEM online (Kuliah SEpuluh Minit).

kalau yang datang dari KMB (Kolej MARA Banting) KULSEM ni dah jadi perkara yang biasa didengar. every night, conducted kat surau asrama berasdingan menikut blok. selalunya di laksanakan in between maghrib dengan isya' sebab nak isi masa in between tu betul-betul untuk mendekatkan diri kepada Allah.

KULSEM KMB menawarkan platform (wahhh ayat.. ) untuk para muslimat saling berkongsi fakta-fakta menarik, atau apa sahaja yang boleh mendekatkan diri kepada Allah dan insha Allah meningkatkan keimanan setiap individu di situ.

Bagi aku, aku sangat enjoy adanya KULSEM sebab masa nilah aku boleh discover love letter Allah dengan sebaik-baiknya. masa KULSEM ni, sharing-sharing ayat kadang-kadang buat aku amazed dengan hakikat bahawa IT'S ALWAYS BEEN THERE ALL THIS TIME, RIGHT IN FRONT OF MY EYES tapi setelah berusia 18 tahun baru aku sedar.

Allah dah lama pujuk aku untuk semua kesedihan aku.
Allah dah lama cakap just trust Him. Have faith in Him.
Allah dah lama cakap yang kalau kita abaikan Dia, kita adalah golongan yang rugi.



Dan percayalah.. di KMB baru aku terasa macam aku beli terjemahan Al-Quran bukan sebab kaler dia cantik or sebab semua kawan aku ada so aku mesti ada jugak.
Di KMB baru aku rasa sepatutnya aku sejak lahir lagi kena ada terjemahan Al-Quran. to know the meaning of every verse that i read . to know that Allah has always been there...by my side.

and thanks to KULSEM, i think i've grown to be a better person.

jadi, disebabkan cuti yang panjang memutuskan hubungan para pelajart KMB yg muslimat, dan kitorang macam takde kesempatan untuk berjumpa.. so, kitorang laksanakan KULSEM ONLINE.. menggunakan teknologi untuk menyebarkan dakwah. kan elok tu?

kitorang skype almost every night.. insha Allah.

and almost every night, alhamdulillah, iman kami yazid wa la yankus  (iman kami bertambah dan tidak berkurang)


emm, banyak dah dikongsikan dalam masa cuti ni, and I'm glad that those times yg digunakan untuk KULSEM, at least i used it for good purpose.. bukannye merewang di alam siber tanpa tujuan.


P/S : harapnya ini akan menjawab persoalan orang-orang yang asyik google perkataan KULSEM but end up jumpa nothing.  semoga persoalan anda terungkai..



No comments: