Wednesday, March 23, 2011

ups and downs

assalamualaikum.

rabu = 23 mac = JPJ test = SPM result.

itu aku dah cakap sebelum ni.
and apparently ramai dah tau pun.

Ini semua gara-gara dapat 'JALAN 1' iaitu jalan menuju ke sekolah jugak.
dan masa di traffic light pertama, aku dapat hijau.
yay!
aku speed dengan bangga.
sampai traffic light kedua aku nmpak hijau dari jauh
dalam hati aku terdetik:

"YA ALLAH, NAK BAGI HIJAU SEMUA KE?"



aku pun dengan yakin menekan minyak.
abang JPJ kata jangan kejar.
dalam hati aku cakap:

ABANG! DAH PUKUL SATU NI, SAYA TAK TAHU RESULT SAYA LAGILAH.

dan aku teruskan aje.
tapi lampu dah kuning.
abang JPJ jerit:

BERHENTIIIIIIIIIII~~~

ommo, aku brek macam dalam KLMENJERIT gitu. haha.
and of course kereta masuk line kuning.
terus fail.
haha. kelakar je.
abang JPJ terus take over jadi pilot, aku co-pilot ar.
habis semua orang dari empat arah pandang aku.


apedaa, fail sbb kejar lampu hijau.


anyway, balik ke COTT aku buat sheepish smile (senyum kambing.) : p
yelah, bila nampak abang JPJ yg drive, itu tandanya konfem kita fail
ommo, adalah dua-tiga lelaki yg tak mempraktikkan budi bahasa budaya kita gelakkan aku.
aku malas nak ambil pusing.
biarlah.
ibu ngan ayah dah sengih-sengih dah dari jauh.
tulah bahana drive MyVi secara haram.
haa, balasan Allah agaknya.
takpelah.

terus book untuk retest.
aku tak kisah.
at least ada geng.
Pqa, aisyah, amy.
retest gak.

ayah terus bawak aku pergi sekolah.
dah pukul satu. aku nampak budak-budak lelaki ni lepak makan cendol.
macam zaman dulu-dulu. saling tak tumpah.
sebab mereka pakai uniform sekolah.
haha, comel je.
aku ni pakai baju kurung la.
takkan nak pakai yang bukan-bukan pulak.

masuk je dewan, dah hampir kosong.
adalah beberapa orang
aku pandang izzafatiha, dia terus nak kejar aku nak cakap sesuatu.
aku tekup telinga.
betul.
aku nak dengar dari mulut cikgu, bukan mulut orang lain.
dari jauh aku cari meja cikgu azlin.
ommo, dah nampak sepet ngan hawa pulak.
tapi, sheeshh, sepet cakap,

TIM DAPAT SEBELAS!

aku macam, laaa, apasal ni?
aku terus buat tak tahu je, pergi jumpa teacher gak.
aku cakaplah aku JPJ tadi fail
haa, teacher gelak sakan noa,
yelah, masa jamuan begitu poyo aku drive MyVi.
yelah.
siapa nak gelak tu gelak la.
tapi teacher kata

CIKGU AZAM (GPK 1) NI ADA LAGI SORANG NI.
NAK ATAS PENTAS KE?

aku macam WTH??
yelah, teacher pun naik pentas umumkan.
ayah pulak kecoh pergi bagitau teacher

UMUMKAN RESULT JPJ JUGAK!

haha, teacher dah bantai gelak.
aku pun segan silu ala-ala malu-malu kucing ar naik atas.
amik gambar semua.
tapi sayang! kamera yang ayah bawak takde memory card.
hahha
lagi satu cerita lawak.
salah aku jugak.
aku transfer gambar malam tadi, lupa nak masukkan balik.
takpelah, alhamdulillah.

in life, there are ups and downs.
and today
i've gone through both.
but still, i'm glad and very much thankful
for today's 'up and down'


*congrats kepada lapan pelajar straight A's sekolah aku.
*AFIFAH
*RIZA,
*FITRAH,
*ACAP,
*MAIL,
*KAK PAH
*DAYAH.

*thanks kepada kawan-kawan yang text and try to call aku dari pagi. sorry, aku tak nak bukak mesej tu and tak nak jawab call. aku takut. terlalu takut baiii!!
*thanks gak kepada kawan-kawan yang congrats aku. thank you so very much. I appreciate it.
*and so sorry i cannot come earlier, i've tried, sampai fail JPJ lagi. harap dapat jugak jumpa korang semua nanti.
*and never will I forget:

ALHAMDULILLAH,
YA ALLAH SEMOGA UJIAN-MU yang kau sertakan dengan nikmat INI AKU BERJAYA TEMPUHI.
AMIIN.

6 comments:

Nurfadhilah A. said...

tahniah babe :)

aDik said...

tahniah!

Anonymous said...

tahniah, tim!
8A+, pastu yg len? lupa ar...

jpj bleh retest, spm mana boleh! haha

TiM said...

haha.

8A+ 2A 1A-

adoiyai, camne leh jadi A- pun aku tatau.
iskiskisk.

Iffah said...

apa yang A- tu? Bio ke?

TiM said...

yup. bio A-. sedih tahap tak ingat wokk. adoiiiii. ni tatau la aku apply medic dia amik ke tak.