Wednesday, December 30, 2009

101- big apple.

salam.
semalam kami sekeluarga makan big apple donuts.
sape tak tahu big apple tu ape?
eh. bukan new york la.
big apple donuts ni ala2 macam dunkins tu.(btol ke eja?)



ini logo dia. pernah nampak?


mase aku nak makan ( mse tu kol 10.30 sbb baru blik tusen fizik.)
ibu tiba-tiba bersuara.: ibu baru perasanlah. big apple ni ada tanda halal tak?
aku plak: ala.a.. adelah kot.
ecah nyampuk: macam takde je. kat brosur dia takde pon.
anis cakap: kan orang melayu yg buat kat JJ tu.
ayah sambung: a'ah. tapi. sedangkan benda yg ada tanda halal pun sbnrnye tak halal, ini pulak yang takde.

aku sudah kusut. donut ni aku tak sentuh lagi.
nak makan ke tak?
nak makan ke tak?

last-last aku makan jugak! apeda..



variety of choices. tapi aku suke ALIEN.

tapi selepas itu, aku melayari internet.( cet, melayu sungguh.)
aku taip la  big apple.
then, kuarlah page dia. macam inilah.
try ar bukak kalu tak caye.
aku tgk tagline dia pun dah seram

big apple donuts
"now you know what angels eat"

weh. setahu aku malaikat tak makan, minum.
pastu aku mengendahkan segala iklan pasal low-calories la,
less sugar la, totally vegetarian la.
aku scroll page tu ke bwah.
ha!!!
dah jumpa..
logo halal.

tapikan.. semacam je halal dia.
kecik je kat bawah tu.
tapi, through my observation dia tulis kat situ
makanan halal.
korang tgk ar jugak.
zoom in, btol tak ape aku nmpk.


then aku klik kat big apple.
tertulis kat situ sejarahnya.

"the entreptreneurs aimed to change the local perception that the donut was just a donut. with their collective experience in food and beverages industry, they developed a unique dough mix and a delightful range of donuts at the lowest calorie scale possible"

ini articlenye. kalau korang perasan pemcipta donut ni pakar dlm bidang "food and beverages".
agak2, air apelah yg dia letak dalam donut tu. takde plak aku rase oren ke, strawberry ke.
entahla. wallahualam. maybe dia refer pada minuman yg disediakan kat kedai itu.

tapikan, aku tetap pelik.
kat web nih langsung tk mention ttg owner big apple.
yg die kate big apple ni dh msok dlm big apple interasia sdn bhd.
itu sja. byk gak untung diakan?
lebih dari 30 stores in a year.
and more than a store opened within a month.
kalau ada sesape yg tau psl big apple ni tolong gtau aku.
ape2 pun..
keselamatn sejagat harus diutamakan..
ceh.



poyo,
FaTiMaHZaHRa'ZuLQaRNaiN

No comments: