Tuesday, December 1, 2009

facebook: adakah anda pemusnah islam?

facebook.aku mnjadi pelik bile smkn ramai org mggunakan rangkaian sosial ni. aku rse mcm ade terbaca atau terdengar dlm ceramah2 yg pnh au attend ttg betapa berkaitnya facebook nih dgn yahudi. jadi aku merajinkan diri aku mmbuka wikipedia dan wat research ttg facebook.

yeah.inilah yg keluar.

Facebook merupakan sebuah tapak web rangkaian sosial yang membenarkan orang untuk berkomunikasi dengan rakan-rakan mereka dan saling bertukar maklumat. Facebook diasaskan pada 4 Februari 2004 oleh Mark Zuckerberg, seorang bekas ahli kelas Harvard tahun 2006 dan seorang bekas pelajar Ardsley High School. Mula-mulanya keahlian hanya dibuka kepada para mahasiswa Kolej Harvard. Selepas itu rangkaian sosial ini berkembang ke sekolah-sekolah kawasan Boston yang lain

kalau korang perasan la kan,founder die mark zuckerberg.
jadi aku menaip namanya pula di google.

keluarlah artikel ttg biodata dia. ttg aset yg dh mncecah US$ 1.5 billion dah mcm2 lagi. aku mula mencari ttg kepercayaan die. dlm wikipedia tulis dia nih ATHEIS. huh? tak percaya tuhan ke? tapi bila aku scroll ke bawah, artikel psl dia nih termasuk dlm label yahudi amerika. eih? pelik nih.

aku mula berasa yakin ttg peganganku. aku tahu aku benar dlm mghalang kegiatan ni. jadi aku membuka pula majalah anis yg mak aku beli. aku mula mncari apa yg aku nk cari. konfem! aku mmg ada terbaca ttg facebook sblom nih.
cuma aku kesal. kalau dlm mjlh dah start keluar psl facebook knpe takde umat islam yg mengedarkan fakta nih.

aku kecewa bila insan yg sebaris denganku tumbang dalam jihadnya.
kata mereka: " alahai, bukannye ada beza pun. aku buat ke, tak buat ke, dh berbillion org kat facebook la"

aku tak nafikan. mmg betul apa yg dia ckp. tapi dlm billion2 tu, dah brapa ramai org islam yg join dan fikirkan pkara yg sme. bknnye aku ckp bnde nih sbb aku jeles ke ape.
eh..tolong sikit eh!! aku byk keje lain. tolonglah. kalau korang pakai facebook, for the sake of islam pleaselah delete account korang. facebook dpt duit byk kalau korang pakai tau tak. dlm tempoh tertentu, contohnya 5 mins la kan, duit maybe masok beberapa ringgit dlm akaun diorg. tu baru view 5 mins. aku tau la skali bukak takde 5 minit de. dgn nk view org len punye page la, nk komen la, nk add2 org la, nk itu, nak ini, mau 3 jam kan??
aku tau la maybe takde beza pun bagi korang. tapi tak takut ke duit yg dia dpt tu sdh pasti digunakan untuk mjatuhkan umat islam ni ha. bila gaza kene attack dulu, baru sedih2 bagai, derma itu ini, boikot sana boikot sini, tapi dlm masa yg sme korang msh menderma pada akaun si yahudi. apa nih? aku tak faham.

skang nih PM sibuk kuarkan statement kat paper yg facebook nih bagus utk mdekati rakyat. skang nih wartawan kat astro awani pun pakai facebook utk contact ngan penonton? what the heck man! aku mmg dah tak tahan lagi. kat umah aku pun sume sibk nk saling meng'add' satu sme lain padahal bilik sebelah2 je, duduk satu umah. apa ke jadah nya korang nih?


pleaselah. aku cuma takut org yg di attack nnti ialah umat islam. kita bersubahat! kita bunuh saudara kita sendiri. kita yg isi peluru2 dlm senapang2 si yahudi. kita yg buta selama ni. tu baru kat dunia. macamana kat akhirat, saudara kita yg sibuk berjuang, jihad di jaln allah, syahid! mereka akan menuntut hak mereka di depan Allah nnti. apa yg kita nk jawab di depan Allah. masa tu mulut dah terkunci. takde alasan lagi. siapa yg nk backup kita masa tu. mmg tak layak nk dibackup pun. sbb mmg slah kita.

ps: harap siapa yg baca nih tlg sebar2kan. kalau mesej berantai pasal account yahoo nk kene delete tu rajin pulak korang forwardkan. skang, regarding maruah islam. anda pembelot ke pejuang?


maka menitislah airmata ini andai kita sbnrnya pembunuh.
FaTiMaH ZaHRa'ZuLQaRNaiN

No comments: