Thursday, December 17, 2009

puteriku sayang

Puteriku Sayang
Album : Keizinan Mu
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com



Lembut mu tak bererti kau mudah dijual beli
Kau mampu menyaingi lelaki dalam berbakti
Lembut bukan hiasan bukan jua kebanggaan
Tapi kau sayap kiri pada suami yang sejati


lembut? tak lah. jauh panggang dari api. si fatimah sorang ni rsenye tak pernah dgr org ckp die lembut. erh.. ape lagi muslimah2 gitu. ouh.. jauh lagi tu. suami? insyaAllah. cet! gatal betul la.

Disebalik bersih wajah mu disebalik tabir diri mu
Ada rahsia agung tersembunyi dalam diri
Itulah sekeping hati yang takut pada ilahi
Berpegang pada janji mengabdikan diri


hati yg takut pada ilahi? tapi still, aku byk berdosa dlm hidup aku. sgt2 banyak.
kalau nk kira sume pasir di pantai2 di seluruh dunia nih pun tak boleh menyaingi byknye dosa aku. ya-Allah, ampunilah hamba-mu ini. insya-Allah pengabdian diriku akan teguh selalu. mohon hidayah-Mu.


Malu mu mahkota yang tidak perlukan singgahsana
Tapi ia berkuasa menjaga diri dan nama
Tiada siapa yang akan boleh merampasnya
Melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri


malu? haha. nak tau rahsia tak? aku sbnrnye segan nk ckp ngan lelaki nih. huih. betul! sbb tulah kalau aku ckp ngan muslimin aku mesti takleh nk ayu2 gitu. aku lbh prefer berkasar. eih.. taksuke la ayu2 dpn lelaki nih. menyerah diri? nauzubillah minzalik. mintak jauh sgt2. hanya kpd Allah aku menyerah diri. tidak pada manusia2.

Ketegasan mu umpama benteng negara dan agama
Dari dirobohkan dan jua dari dibinasakannya
Wahai puteriku sayang kau bunga terpelihara
Mahligai syurga itulah tempatnya


tegas? erm.. bolehla. tapi still, aku boleh gak mengalir-ngalir airmata nih. betul! kalau pasal family, kawan rapat, taubat, teguran. ha. nangisla kot. betul.this fatimah DO cry.haha. tpi bkn depan orang eh! sorry sikit. kalau ade ternampak aku menangis tu, rezeki korang jela!


and so..
FaTiMaHZaHRa'

No comments: