Saturday, June 18, 2011

perasaan apakah ini?

untuk pertama kalinya
aku duduk sendirian
di atas tanah yang sama
berdirinya sebuah rumah
angin bertiup lembut menampar pipi
terasa tiba-tiba jiwaku sepi
lalu satu-satu memori terbuka
belayar di dalam minda

perasaan apakah ini
belum pun aku pergi
rindu sudah menggamit hati

untuk pertama kalinya
aku merenung ke arah jalanan
tar hitam itu
banyak langkah sudah berlalu
banyak kereta sudah bertamu
perasaanku tiba-tiba berbuku

perasaan apakah ini
belum pun aku pergi
rindu sudah menggamit hati


untuk pertama kalinya
aku berasa berat untuk pergi
aku kata aku jemu
aku kata aku tak mungkin rindu
dulu, aku begitu ingin keluar dari rumah ini

tapi

perasaan apakah ini
belum pun aku pergi

rindu ini
semakin menggamit hati



PS I:  sepuluh hari lagi...

No comments: