Sunday, June 12, 2011

surat MARA dah sampai TAPI....

assalamualaikum :')

yelah. dah berkurun dah posmen tu hantar. (masa aku tunggu depan pagar tak nak hantar, aku kat kampung baru nak hantar..chaitt). semalam dah rajin pulak print-print semua dokumen-dokumen. lepas dah print dokumen online yang berlambak tu, aku mulalah baca syarat-syarat penerima skim pinjaman MARA ni. (oh yess.. bukan biasiswa lagi, tapi pinjaman.) lepas habis study ada certain amount yang kita kena bayar. 1% - 10% gitu.

aku mulalah baca dari mukasurat yang depan. bla-bla-bla... TIBA-TIBA...




5.5 PERKAHWINAN.


SAUDARA/SAUDARI TIDAK DIBENARKAN BERKAHWIN SEMASA MENGIKUTI KURSUS.

*dari awal lagi aisyah dah cakap kat aku, aku tak boleh kahwin. aku ingat dia tipu, rupanya betul-betul daaa.. ciss aku baru je ingat nak buat gaya ibu dengan ayah. kahwin kat UK gitu. haha. *

terpaksalah tunggu.dah 26 tahun baru merasa.


PS I: TAPIKANNNN... dia kata tak boleh kahwin je, bertunang boleh ape. betul tak?
PS II: siapa rasa entry ni sepertinya ditulis perempuan gatal kau fikir baliklah. aku nak jugak bina dan rasa 'baitul muslim' tu.kau tak nak ke?
PS III: eleh kau.. kahwin nak je. calon takde. tak ke pelik tu?

12 comments:

Dahlan said...

If I were you, I won't care a damn if it doesn't allow you to get married. Takkan lah ko batak sngt nak kahwin kan? Rilex jer Tim, there's plenty of people yg kahwin lambat.

After all, x salah kalau kita kahwin lambat sbb nk dpt studies. Studies, I think lagi penting dari kahwin. Hope you agree with me on this point.

Smile always Tim.

P.S - Lama x nmpk ko comment kat blog ak. Dh dngr the 90's songs? Best x?

TiM said...

waaaaaaaaaaa.... asal kau amik serius ni? aku gurau aje. memang aku gelak besar jelah baca kau punye komen.

P.S- dah dengar dah. tapi byk yg aku tak pnh dgr sblm ni.

*najaah* said...

kawen kawen kawen!!!
kawan kaklang akk y under mara dulu,berderet je y kawen time tgh study kat dublin.
XD

TiM said...

ahahaha.. gurau je kak.. IB tak start lagi ada hati nak pikir kahwin. belajar dulu laa kot.

Dahlan said...

Alah, sowie lah Tim. Ingatkan ko seyes psl kahwin. Tp, x pe. I'm just stating a fact. That's all.

Actually at first, nak kata "Lantak ko lah nak kahwin ke nak ape" but x baik lah pulak kan?

Smile always Tim :)

Nurfadhilah A. said...

wah tim. kawen takleh,usha2 engaged die tak kate takleh'n.

TiM said...

dahlan:

ahaha.. you can always say that. aku bukannya cepat sentap pun.

TiM said...

sepet:

TRUE! tapi den nak habiskan belajar dulu (kalau bolehlaa). bcause i can't have any distraction during the critical period.

Iffah Syuqaira said...

jpa ckp cmtu gak dlm surat perjanjian dia.. tp senior aku kata boleh je, kena 'apply'.. haha.. tp result mantop la! hahhahaa.. org tulis ni cm dh psg cite2 je.. XDD

TiM said...

iffah: gurau aja donk. pointer kena above 35. tu yg lbh penting..

Al-Dzulfiqar said...

yup..no worries there..my seniors here n super seniors byk je yg dh kawen~ technically, getting married is about ur life n MARA can't really control that. good luck and all the best! it would be nice to study in uk, at least better than us who are studying in india in term of facilities, but in terms of skills and exposure, i do believe that we're getting better than uk;)

TiM said...

al-dzulfiqar:

thanks for the comment. waa.. kawan saya pun ada study kat india (insya Allah) rasenye mana2 tempat pun ada keistimewaan masing2 kan?