Sunday, May 29, 2011

bila marah lain, bila sayang lain.

assalamualaikum :')

pernah aku tertanya-tanya, kenapa orang bila marah nak menjerit menengking sekuat hati walaupun jarak orang yang dimarahi itu hanya sekaki. tapi bila sayang tak cakap apa-apa pun boleh senyum sorang-sorang. aku pernah terbaca dalam satu majalah (tak ingat majalah apa) tapi aku tak tahulah betul atau tak.

"bila marah, hati kita jadi jauh.sebab tu bila marah kita nak menjerit-jerit. 
bila kita sayang, hati sangat dekat. sebab tulah tak cakap apa-apa pun boleh faham"

ermm. itu hanya analogi. tapi kau rasa betulkah? aku rasa ya. entah. kau rasa apa?

PS I: aku cukup tak suka orang marah aku menengking. kalau tak aku menengking balik, aku menangis. tapi selalunya aku menengking balik SAMBIL menangis. kompleksnya manusia ni kan?

4 comments:

man yusoef said...

saya pulak jarang marah2 ni..tp tak elok gak..sbb tak reti nak luahkan..huhu..so luahkan kat blog...hahaha

NAZ said...

bergantung pada personaliti individu :)

TiM said...

man yusoef:
kalau marah luah kat blog, bagus jugek..

TiM said...

naz:

betull!!