Friday, May 6, 2011

budak zaman sekarang.. menakutkan?!!

assalamualaikum :')


situasi 1:

kau tahu, ikan aku satu balang akuarium dah mati. tujuh ekor semua dah mati kau tahu!! (cett.. emo tak tentu pasal) okay. beberapa hari sebelum kematian menjemput mereka semua, aku dah nampak tanda-tanda diorang ni dah tak lama.

semua pakat baring (ikan baring??) je kat lantai akuarium tu. aku ketuk dinding akuarium baru nak terkejut, lari jap, pastu baring balik. aku tension pikir asal ikan ni? letih ke penat ke? ke dia tengah tido? (ikan takde kelopak mata, jadi dia tido dengan mematikan otaknya secara bergilir dan mata terbuka)

aku cakap: ni tido kot..
muadz cakap: bukanlah. entah-entah dia baru lepas 'tuuttt' ke? (mengawan)
aku: *erghh?? awkward...*






situasi 2:

sarah dan aku menonton TV tengahari jumaat tadi. lalu adalah iklan carefree. kau tahu tak carefree tu apa? jangan kau berani nak tanya kat sini kalau tak tahu. aku kasi selipar satu kat kau. habis sahaja iklan tu (aku pun tak perasan, sibuk layan skype dengan kawan) sarah melontarkan soalan maut kepada aku.

sarah cakap: imah, perempuan kenapa kena pakai carefree tu? tak pakai pun takpe kan?
aku cakap: *bla bla bla bla..* (aku explain laa baik-baik secara sains)
sarah cakap: laa, kalau macam tu kenapa tak pakai pampers je?
aku: *erghh.. awkward.




_______________________________

korang pernah tak lalui situasi macam ni? soalan budak-budak zaman sekarang makin dahsyat! aku takut laa.. kang tersalah explain susah, kalau tak explain otak tak berkembang. hishh.. budak zaman sekarang memang menakutkan!!

4 comments:

*najaah* said...

cbe try kasi dyorg pakai pampers ble dah smpai waktunye kelak.ape respond dyorg.aih.budak.time den dl nak tny carefree y seangkatan tu pn segan.-,-

TiM said...

najaah: haha. saya masa umur sarah tu, ada radio dalam kereta pun tak tahu! haha. dahsyat laa zaman sekarang kan??

jhnrdzi said...

Serius aku tak tau.

CAREFREE tu apa? =,='

TiM said...

johan: aku dah cakap kan jangan tanya. nak selipar jepun limited edition tak ni? meh aku lempar kat muka kau..