Wednesday, May 18, 2011

kata putus

assalamualaikum :')



first of all, thanks to kawan-kawan (sobs...sobs) yang banyak bagi pendapat and support aku dalam entry ni yang pasal biasiswa MARA, IB dan KMB. thank you sooo much. muchos gracias amigos!

seperti yang disarankan, aku kenalah buat keputusan dengan petunjuk Allah. jangan main redah je. alhamdulillah, Allah teguhkan lagi keyakinan aku untuk memilih biasiswa MARA, dan sambung study di Kolej Mara Banting untuk program International Baccalaureate (belit lidah aku..)



mula-mula aku tak yakin, sebab faktor ibu aku (yang mula-mula berat hati, tapi sekarang dah coolio jek), and sebab aku ni bukannya ex-boarding school ke hapa. aku tak biasa dengan alam ke'asrama'an ni. tapi insya-Allah aku boleh cope dengan new environment.

tapi kalau setakat minat je, janji nak cope bagai, tak semestinya cukup kan? so, aku pun buatlah research. of courselah kena baca apa yang senior at KMB tulis  dan ini jugak . mostly cakap hidup kat IB macam 'hell' bagai (aiyaa.. pernah masuk neraka ke cakap macam tu? ish..ish..ish..) tapi bila tanya patut tak pergi, semua kata IT'S A YES. kan..kan..kan?

IB student description (?)


antara silibus yang paling best aku suka CAS. haa.. nampak, tak masuk lagi dah tau dah apa nak belajar. Creativity Action Service.kira buat khidmat masyarakat. pergi kampung orang asli ajar budak-budak, pergi sekolah kanak-kanak istimewa. rumah orang tua and that kinda stuffs. best tak? aku suke benda-benda macam ni. wo hoo..

and paling best, senior mengatakan IB ni sama macam sekolah. ada fixed timetable. 5days a week schedule. weekend off la kan sebab makan rojak kat pekan banting (?). itu senior yang cakap. so, cik timah ni kira dah prepare for better and worst kat sana. mental preparation tu lebih penting. at least tak adalah terkejut beruk nanti, kan?

6 comments:

Iffah Syuqaira said...

tahniah,timah~! em, bkn tahniah sbb dpt mara je, tp sbb berjaya buat keputusan yg terbaik~!!!!

em, bese la tu, senior sume ckp yg ssh je (nnti, biar aku senior yg ckp sume senang). kalau rajin buat la entry explain sal IB, sbb aku xtau nape aku x phm IB tu ape... hehe.. lg satu, kau daftar bile?

Munirah said...

tahniah ye timah.anda boleh!!!!!!!

Ummu Abiha said...

assalamualaikum.. congrates dik.. insyaAllah itu yg terbaik =) Allah bg ap yg adik perlu tu.. insyaAllah

TiM said...

iffah:

thanks. 28 may 2011. tapi surat rasmi yang dia kata nak dikeluarkan dlm masa terdekat tu tak smpi2 lagi.

susah laa nak beli barang ke, urus dokumen apa2 ke.kan?

pasal IB tu nanti aku citer ye?

TiM said...

munirah:

ommo.. terharu (sobsss..sobsss)

kesat air mata. okayy, dah.

THANKS MUNNNN... (dengung tableh blah)

TiM said...

ummu abiha:

thanks akak. waa.. ramainya support. terima kasih sangat2.