Monday, May 9, 2011

kau tahu tak aku terasa?

assalamualaikum :')





ya, kau. kau yang duduk di situ.
kalaulah kau tahu aku ni terasa dengan apa yang kau tulis tu.
mesti kau terharu sebab dapat menyentuh hati orang kan?

kau tahukah aku baca apa yang kau tulis?
tentu kau tak tahu.
tapi bukan sebab kau blurr.
cuma sebab kau terlalulah popular.

kenapa?
kau tak percaya kau popular?
kau tak percaya ramai lagi baca apa yang kau tulis?


kalaulah orang tahu siapa kau ni sebenarnya..
orang nak tahukah siap kau sebenarnya?




nama beliau tak diketahui.
sungguh, kalau orang tahu siapa dia sebenarnya,
 tolong beritahu aku..
aku mahu berterima kasih
kerana dia telah menyentuh hati aku
dalam..
sungguh dalam kali ini.
tidak seperti selalu.
tidak seperti yang lain.

ya, dia semakin matang
dan dia tahu dia ada tanggungjawab.
tanggungjawabnya besar
kerana banyak telinga mendengar kata nasihatnya
dan banyak mata yang setia membaca.

betapa aku ingin menyentuh hati orang
seperti kau juga..
hlovate, terima kasih.
kau buat aku sedar..

THE MAN WHO DECIDED TO CHANGE ON THE TWELF HOUR
DIES ON THE ELEVEN.

kau tahu?
aku tak pernah fikir aku akan jadi seperti itu.
kalau ya pun,
ia lebih sesuai dipanggil 'terlintas' daripada 'berfikir'
kau buat aku berfikir.

kalau aku mati sekarang
adakah aku sudah 'cukup' segalanya?
aku sangka aku cukup sudah
aku lebih baik dari yang lain

tapi aku tak pernah lihat semula,
kepada siapa aku bandingkan diri aku
payah dan sakit sekali
untuk menerima hakikat
aku tidaklah sebaik mana

bagaimana hidupmu?
aku mahu tahu..

P/S: buku ini kakak aku yang beli. dia belum baca. maka aku orang pertama. tapi aku tak sangka, buku ini lebih menyentuhku berbanding VERSUS dan ROOFTOP RANT dulu. tapi aku baru baca part yang pertama. |FEND| . part yang kedua |K-SQUARE| tu aku belum jengah pun.

P/S: esok (baca hari ini) isnin. jom puasa sunat nak?

2 comments:

Munirah said...

sorang sayang cik timah..damn!aku x habis bce lagi.tapi aku mcm jumpe jiwa aku dlm tu..
schuberts serenade pon sedihh

TiM said...

sedihnyaa. betul mun. aku sangat terasa mun. macam dia cakap face to face dengan aku tapi cakap baik-baik so that aku taklah melenting ke hapa and macam cakap terus ke hati tau tak.. (fuh.. tarik nafass)

ok dah.