Monday, May 9, 2011

budak zaman sekarang.. menakutkan?!! (part 2)

(kalau tak baca lagi part 1 boleh tekan sini.)

assalamualaikum :')

ini lagi satu edisi tambahan untuk tajuk yang sama. ishh. makin hari aku makin kagum dengan otak budak-budak ni. apa kata aku tukar balik nak jadi paedatrician? apa kata anda?
okay usah melalut tak tentu pasal (sebenarnya dah tak ada idea nak update, tapi semalam jadi peristiwa pelik ni)

situasi 3:

aku menonton 'sembang bersama dato' mashitah" (entah, betulkah tajuk program tu? yang penting dato' mashitah tu ada ye tak?) sekali topik dia 'janinku sayang' pulak. bla-bla-bla-tung-tang-tung-tang tersebutlah safe sex (hubungan seks selamat ke?)

secara kebetulan muadz ada kat sebelah (tengah makan kuih bingka dengan milo.sedap weh).

aku: ahh.. budak sekarang. kalau nak avoid mengandung tu, buat safe sex kira settle ke haa? sengal. zina tu zinalah.. (aku emo terlebih, tension budak 13 tahun dah masuk pusat pemulihan akhlak sebab terlanjur)
muadz: safe sex tu apa imah?
aku: (tanpa berfikir panjang terus terpacul kat mulut) alahh.. lelaki pakai kon**m laa.
muadz: (dah habis dua potong dia telan sorang..) kon**m tu apa?
aku: (erkk.. aku sebut kaa? ingat cakap dalam hati) kon**m tu macam beg plastik bla-bla-bla tung-tang-tung-tang (aku tulis bla-bla je sebab segan aihh nak taip walaupun fakta kan?)
muadz: (dah ternganga dengar aku explain. pastu dia naik segan pulak) laaa... kau ni imah, tak yah laa jujur sangat!
aku: (pulak?!)


situasi 4:

ini aku dah pernah cerita tapi lagi sekali berlaku. kira redundant la.

sarah terdengar jugak suara-suara tetamu jemputan dalam program dato' mashitah tu. sekali ada satu word ni menarik perhatian dia.

sarah: imah.. sarah nak tanya ni
aku: tanyalah. apa? homework ke?
sarah: bukan. imah.. terlanjur tu apa?
aku: (amek kauu.. tersedak aku waktu tu jugak) mana sarah dengar ni?
sarah: kat TV. terlanjur tu apa? rogol eh?
aku: (erghh..) terlanjur tu dia rela buat. rogol tu paksa..
sarah: rela buat apa??
aku: (ahhh sudahhhhh.....)


__________________________________________


moral of the story:

KALAU BUDAK-BUDAK TANYA SOALAN LUAR ALAM SANGAT, TAK PERLU EXPLAIN. sebab kalau kau layan jugak, kau yang terperangkap. dan kau bertanggungjawab atas segala yang dia tahu tentang perkara tersebut di masa akan datang. sekali dia tanya, kau jawab, dan dia akan terus bertanya lagi sehingga mendapat jawapan.

PS: sorry sarah dan muadz. dah jadi star pulak korang dalam blog imah ye? (adik-beradik aku sepupu sepapat semua panggil 'imah' regardless our age-difference. yang kecik panggil 'imah' yang besar pun panggil 'imah'. pelik kan?)

PS II: maaf entry berbaur seksual. aku cuma nak berkongsi. hidup ni makin lama makin ekstrem. agak-agaknya masa zaman anak-anak aku nanti apalah soalan yang diorang tanya kan? (termenung jauh..)

No comments: