Thursday, May 26, 2011

Ya Allah, Aku Jatuh Cinta..

assalamulaikum :')


pernah tengok orang yang dah parah bercinta? yalah.. yang dah tahap maut tak boleh nak selamatkan lagi.. dalam dunia sendiri je. pernah tengok? ermm.. aku pernahlah sekali dua ternampak bias-bias je. tapi betul ke orang bercinta ni bahagia? 


bayangan..







realiti.. (sigh..)
haa.. parah kan? kalau yang kes macam ni memang parah sangat dah. tapi tetap berlaku dalam dunia kita sehari-hari. (terutama bila bukak channel KBS.. huhu..) dah-dah. apa kata kita stop buat semua ni? 


APA??
STOP TENGOK KBS???


bukan.. bukan stop tengok KBS, maksud aku stop terlalu memuji orang yang kita suka. haa.. kalau dah betul nampak lelaki hensem, perempuan yang melampau cantiknya.. ingatlah! itu semua ujian buat kita. daripada memuji tak diketahuan halanya sampai guling-guling mimpi bawak tidur, baiklah jugak kalau kita puji Allah swt, tuhan yang menciptakan keindahan itu.




EH.. TAKDE-TAKDE. 
AKU TAK SUKA PUN YANG HENCEM-HENCEM NI..


cett.. bohonglah kalau cakap kita tak suka tengok yang hensem, yang cantik, yang manis. memang bohong. sebab mustahil kita membenci keindahan yang diciptakan antara kita sesama makhluk Allah.sedangkan kalau makhluk tuhan yang lain pun ada yang kita dah "anyonyonyo.. comelnye kucing ni." masakan pula kita sesama manusia, yang ada fitrah untuk menyukai dan menyintai kan?


tapi nak buat macam mana kalau dah angau tak diketahuan hala ni? ingatlah, itu semua nafsu semata. dan salah satu cara untuk mengekang nafsu ni, adalah dengan berpuasa. nafsu ni memang tak boleh hilang, mustahillah manusia takde nafsu kan? sekurang-kurangnya dengan berpuasa kita dapatlah mengawal dan mengekang diri kita dari melakukan perkara-perkara yang lebih 'luar biasa'.


tapi kalau dah puasa pun tak boleh nak control, memang parah sangat dah.. kahwin jelahhh.. habis cerita. tapi ingat? kahwin pun bukan senang je hidup, lapang je dada, kahwin ni pun banyak tanggungjawab. (haa.. tang kahwin ni aku tak dapatlah nak elaborate panjang lebar. belum ada pengalaman. hihi..)


PS I: KBS tu channel korea. CH 391. selalunya yang perempuan ni layan je, ye tak??


PS II: gambar ni both pelakon yang sama. song joon ki ke hapa? entah. terhasil ilham ni lepas aku pun buat perangai seperti di atas. hahaha...





8 comments:

*najaah* said...

OHEMJEEE.
joong ki is mine. >,<

TiM said...

hahha..
dah agak dah.. V(~.^)

man yusoef said...

yaks...HAHAHA

TiM said...

MAN YUSOEF:

entry ni perempaun je paham.. dah..dah..

Sabahan Bloggers Club said...

Salam.
Jatuh cinta dengan pelakon korea?
Errrrrk.... Jom ke Korea ramai-ramai.... [",]

TiM said...

sabahan blogger:

itu contoh jelah.. bukan betul-betul pun..

LeeAneem said...

salam ziarah....
dah follow cik zahra
bila dah terlalu suka,bau kentut pun wangi.....heheheheh

TiM said...

lee aneem:

ahahaa.. kentut bau wangi tu petanda sistem badan dah tunggang terbalik. tak pun dia bantai telan perfume satu botol, tak gitu?

PS: first time orang panggil zahra. hihi. rasa pelik laa. panggil fatimah lagi ok. but my close friends selalu panggil Tim for short (tapi takde maksud pun panggilan tu..)